Ψυχική ανθεκτικότητα κατά την αναζήτηση εργασίας

Naya Antoniou | Career, Executive & Business Coach

Οι περισσότεροι από εμάς, κάποια στιγμή στην καριέρα μας, θα αναζητήσουμε εργασία. Αν και η περίοδος αυτή μπορεί να είναι μια στιγμή ενθουσιασμού και ελπίδας για νέες ευκαιρίες που θα έρθουν, μπορεί επίσης να είναι μια εποχή μεγάλης αβεβαιότητας και άγχους.

Πιθανότατα όχι μόνο θα αισθανθείτε το πλήρες φάσμα των πιθανών συναισθημάτων κατά τη διάρκεια της συνολικής αναζήτησης εργασίας σας, αλλά μπορεί επίσης να αντιμετωπίσετε αυτά τα συναισθήματα σε υψηλά και χαμηλά επίπεδα μέσα σε μια ημέρα ή εβδομάδα. Μπορεί να αισθανθείτε ενθουσιασμένοι τη μια στιγμή εάν μάθετε ότι είστε ο κορυφαίος υποψήφιος για μια επιθυμητή θέση και την επόμενη να απογοητευτείτε ανακαλύπτοντας ότι η θέση δόθηκε σε κάποιον άλλο – ή ίσως νιώσετε δυσαρεστημένοι με την απόδοσή σας σε μια συνέντευξη εργασίας, αλλά αργότερα ανακουφιστείτε μαθαίνοντας ότι περάσατε στον επόμενο γύρο συνεντεύξεων.

Η διαδικασία αναζήτησης εργασίας είναι γεμάτη σκαμπανεβάσματα, για να μην αναφέρουμε την αγωνία που έρχεται με την αβεβαιότητα σχετικά με το μέλλον της καριέρας και του βιοπορισμού σας.

Ακολουθούν μερικές στρατηγικές για τη διαχείριση του συναισθηματικού rollercoaster της αναζήτησης εργασίας:

Μάθετε τι έρχεται

Η αναζήτηση εργασίας είναι μια διαδικασία που μπορεί να διαρκέσει αρκετές εβδομάδες, ή πιθανότατα, αρκετούς μήνες. Μία εβδομάδα μπορεί να έχετε προγραμματίσει συναντήσεις δικτύωσης και συνεντεύξεις, οι άνθρωποι ανταποκρίνονται στα email σας και αισθάνεστε ενθουσιασμένοι και ελπιδοφόροι -στη συνέχεια η «σιωπή- σας κάνει να νιώθετε σύγχυση, απογοητευμένοι ή ακόμη και αβοήθητοι. Γνωρίζοντας από την αρχή ότι θα αντιμετωπίσετε αυτές τις μεταβολές στη δραστηριότητα και το συναίσθημα μπορείτε να προετοιμαστείτε ώστε να τις προβλέψετε και να τις χειριστείτε καλύτερα όταν θα συμβούν. Συγκεκριμένα, όταν συναντήσετε το «κάτω μέρος του κύκλου», μπορείτε να πείτε στον εαυτό σας: «Ήξερα ότι θα υπάρξουν μέρες όπου δεν θα συμβαίνει τίποτα και θα νιώθω απογοητευμένος και σήμερα είναι απλώς μία από αυτές τις μέρες».

Όταν γνωρίζετε τι να αναμένετε θα εκπλαγείτε ή θα ταραχτείτε λιγότερο, καθώς επίσης θα το πάρετε ενδεχομένως λιγότερο προσωπικά, επιτρέποντάς σας να ανακάμψετε και να προχωρήσετε πιο εύκολα στην αναζήτησή σας.

Επεξεργαστείτε τα συναισθήματά σας

Η επεξεργασία των συναισθημάτων σας μπορεί να σας βοηθήσει να διαχειριστείτε τα αρνητικά συναισθήματα καθώς αυτά θα προκύπτουν. Σε αντίθεση με την αποφυγή, την καταστολή ή την επικέντρωση γύρω από τα αρνητικά συναισθήματά σας – τα οποία αποδεικνύεται ότι σχετίζονται με το άγχος και την κατάθλιψη – η επεξεργασία των συναισθημάτων σας με ορθολογισμό και αποδοχή περιλαμβάνει στην πραγματικότητα την αίσθηση αυτών των συναισθημάτων πληρέστερα. Αυτή η ικανότητα να βιώνουμε τα συναισθήματά μας, χωρίς να τα κρίνουμε ή να προσπαθούμε να τα αλλάξουμε, μας επιτρέπει να τα ξεπεράσουμε πιο γρήγορα και αποτελεσματικά.

Λάβετε υποστήριξη

Το να έχετε κάποιον να μιλήσετε καθ ‘όλη τη διάρκεια της αναζήτησης εργασίας, όπως έναν Career Coach, έναν Θεραπευτή, μια ομάδα εργασίας με αντικείμενο την εργασιακή ένταξη μπορεί να σας παρέχει την απαραίτητη υποστήριξη, πέρα από αυτή των φίλων και της οικογένειάς σας. Ένας έμπειρος Career Coach που είναι ειδικός στη διαδικασία αναζήτησης εργασίας μπορεί να σας βοηθήσει να ομαλοποιήσετε αυτό που βιώνετε και αισθάνεστε σε οποιαδήποτε φάση της αναζήτησής σας και μπορεί να είναι ένας χρήσιμος συνοδοιπόρος για να σας καθοδηγήσει όταν τη μια θα αισθάνεστε σίγουροι για τον εαυτό σας και έπειτα ανασφαλείς. Η υποστήριξη που θα λάβετε θα σας βοηθήσει να μετριάσετε τα συναισθήματα της μοναξιάς που μπορεί συχνά να προκύψουν σε μια αναζήτηση εργασίας, δημιουργώντας μια αίσθηση αποδοχής και κατανόησης, παρέχοντάς σας απτή βοήθεια για να συνεχίσετε την αναζήτησή σας .

Συμμετέχετε σε δραστηριότητες ενεργοποίησης

Βεβαιωθείτε ότι οι μέρες σας θα περιλαμβάνουν δραστηριότητες που σας ενεργοποιούν, όπως άσκηση, ακρόαση της αγαπημένης σας μουσικής ή κάποια άλλη δραστηριότητα που σας αναζωογονεί. Η διάθεσή σας θα φαίνεται στις αλληλεπιδράσεις σας με άλλους, είτε πρόκειται για μια συνάντηση καφέ με έναν πρώην συνάδελφο, μια εκδήλωση δικτύωσης ή μια συνέντευξη εργασίας. Η άσκηση, ειδικότερα, όχι μόνο έχει θετικό αντίκτυπο στην ευεξία και τη διάθεση, αλλά επίσης αυξάνει την αυτοεκτίμηση, την κοινωνικότητα, τα κίνητρα και την κινητοποίηση και μπορεί να σας βοηθήσει να είστε στην καλύτερη εκδοχή σας.

Δείτε τα πράγματα με προοπτική

Είναι εύκολο να αισθάνεστε αδύναμοι ή να αποθαρρύνεστε όταν τα πράγματα δεν προχωρούν στην αναζήτηση εργασίας όπως θα θέλατε. Ίσως μια επαφή δεν έχει κάνει μια σημαντική σύσταση για εσάς, όπως είπε ότι θα έκανε, ή ένας Recruiter δεν επικοινώνησε ξανά στο χρονικό πλαίσιο που αρχικά υπέδειξε. Ενώ μπορείτε να στείλετε μια φιλική υπενθύμιση, κάντε ένα βήμα πίσω για να σκεφτείτε τις άλλες πιθανές υπάρχουσες προτεραιότητές τους. Οι πιθανότητες είναι ότι η αναζήτηση εργασίας σας δεν είναι στις πέντε πρώτες προτεραιότητές τους μέσα στη μέρα. Βλέποντας αυτήν την προοπτική μπορεί να βοηθήσει στην «απο-εξατομίκευση» της κατάστασης και να μετριαστούν τα αρνητικά συναισθήματα που βιώνετε.

Τα συναισθήματα είναι προσωρινά, όπως και πολλές από τις καταστάσεις που τα δημιουργούν (όπως η αναζήτηση εργασίας). Το να βλέπουμε αυτές τις προκλήσεις ως παροδικές είναι ένα βασικό μέρος της αισιοδοξίας, η οποία σχετίζεται με υψηλότερα επίπεδα κινήτρου, επίτευξης, ευεξίας και χαμηλότερων επιπέδων καταθλιπτικών συμπτωμάτων.

Η χρήση των παραπάνω στρατηγικών μπορεί να κάνει τις αναπόφευκτες αλλαγές μεταξύ των υψηλών και χαμηλών επιπέδων της αναζήτησης εργασίας πιο διαχειρίσιμες, καθώς και να σας βοηθήσουν να παραμείνετε κινητοποιημένοι και παραγωγικοί κατά τη διάρκεια αυτής της διαδρομής.

Για το Your Therapist,

Naya Antoniou | Career, Executive & Business Coach

Μοιράσου αυτό το Άρθρο στο:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on print