Εριφύλη Χατζησάββα | Λογοθεραπεύτρια – Ειδική Παιδαγωγός MSc
Το παιχνίδι βοηθά τα παιδιά να αναπτύξουν αδρές και λεπτές κινητικές δεξιότητες, καθώς και επικοινωνιακές, γλωσσικές, κοινωνικές, γνωστικές και επίλυσης προβλημάτων δεξιότητες.
Η Διαταραχή του Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) μπορεί να επηρεάσει τον τρόπο ανάπτυξης του παιχνιδιού, αλλά υπάρχουν πολλά που μπορείτε να κάνετε για να βοηθήσετε στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων παιχνιδιού των παιδιών.
Πώς η Διαταραχή του Αυτιστικού Φάσματος μπορεί να επηρεάσει το παιχνίδι
Τα παιδιά με Διαταραχή του Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) απολαμβάνουν το παιχνίδι, αλλά μπορεί να βρουν κάποιους τύπους παιχνιδιού δύσκολους. Ένα κοινό τους χαρακτηριστικό είναι ότι έχουν πολύ περιορισμένο παιχνίδι, συνήθως παίζουν με λίγα μόνο παιχνίδια ή παίζουν με επαναλαμβανόμενο τρόπο. Για παράδειγμα, μπορεί να αρέσει στο παιδί σας να περιστρέφει τους τροχούς σε ένα αυτοκίνητο και να βλέπει τους τροχούς να περιστρέφονται ή μπορεί να συμπληρώνει ένα παζλ με την ίδια σειρά κάθε φορά.
Επειδή η ΔΑΦ επηρεάζει την ανάπτυξη κοινωνικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων, μπορεί επίσης να επηρεάσει την ανάπτυξη σημαντικών δεξιοτήτων παιχνιδιού, όπως η ικανότητα να:
- αντιγράφει ενέργειες
- εξερευνάει το περιβάλλον
- μοιράζεται αντικείμενα και προσοχή με άλλους
- φαντάζεται τι σκέφτονται ή νιώθουν οι άλλοι
- ανταποκρίνεται στους άλλους
- δοκιμάζει νέα πράγματα
Ωστόσο, το παιδί σας μπορεί να μάθει και να αναπτύξει τις δεξιότητες που απαιτούνται για το παιχνίδι και μπορείτε να βοηθήσετε. Το παιχνίδι με το παιδί σας είναι επίσης ένας πολύ καλός τρόπος για να συνδεθείτε με το επίπεδο του παιδιού σας.
*Συμβουλή
Είναι εντάξει εάν το παιδί σας έχει μόνο λίγα ενδιαφέροντα παιχνιδιού αυτήν τη στιγμή – μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα αγαπημένα παιχνίδια και τα θέματα του παιδιού σας για να επεκτείνετε το παιχνίδι. Για παράδειγμα, εάν το παιδί σας απολαμβάνει να παίζει με το Thomas το τρενάκι, χρησιμοποιήστε παιχνίδια με θέμα το Thomas για να παρουσιάσετε σταδιακά νέα παιχνίδια και δραστηριότητες.
Βιβλιογραφία:
Gunn, K.S., Trembath, D., & Hudry, K. (2014). An examination of interactions among children with autism and their typically developing peers. Developmental Neurorehabilitation, 17(5), 327-338. doi: 10.3109/17518423.2013.778348.
Για το Your Therapist,
Εριφύλη Χατζησάββα | Λογοθεραπεύτρια – Ειδική Παιδαγωγός MSc